تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

تولید محتوا، در واقع همان تولید عکس، ویدیو، صوت و متن است که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده، نه تنها دنبال کنندگان را به صفحه شما علاقه مند می‌کند بلکه سبب گسترش کسب و کارها نیز شود.
چگونگی تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام

۱. بررسی نمونه محتواهای آماده
بی تردید اولین قسمتی که در هر پست، مخاطب با آن روبرو می‌شود و ترغیب کننده او به خواندن ادامه پست یا بی تفاوتی نسبت به آن است، تصویرها هستند. وسایل زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند بدون داشتن یک کاربر حرفه‌ای نیز محتواهای اینستاگرامی عالی ایجاد کنید؛ مانند ابزارهای طراحی آنلاین که برای طراحی نقاشی‌ها و عکس‌های جذاب، در اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس استفاده و یادگیری برنامه‌ها را در اولویت کارتان قرار دهید.
داشتن مجموعه تصاویر با وضوح بالا از محصولات شما واقعاً می‌تواند در تولید محتوا کمک کننده باشد. اگر شما یک تعامل قوی با کاربران داشته باشید، یک عکس محصول ساده باعث حیرت دنبال کنندگان صفحه شما می‌شود.

۲. استفاده از محتواهای تصویری و ویدئویی با کیفیت
هر چند استفاده از عکس‌هایی که قبلا مورد استفاده قرار گرفته اند خیلی کار جالبی در این دوره به نظر نمی‌رسد، اما این بدان معنی نیست که ما به هیچ وجه نباید از آنها استفاده کنیم؛ در مواقعی که مجموعه‌ای از عکس‌هایی مشابه وجود دارد، شما می‌توانید با استفاده از عکس‌ها و ویدئو های موجود و ایجاد یک فیلد متفاوت در حوزه خودتان، به تولید محتوای با کیفیت بپردازید.
همچنین می‌توانید با استفاده از سایت‌هایی که وجود دارد، عکس‌هایی را که خیلی توسط برندهای دیگر استفاده نشده و مناسب برند شما است را به صورت رایگان دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید.
همواره توجه داشته باشید که سایز عکس مناسب و استاندارد در اینستاگرام 1080px * 1080px می باشد.

۳. استفاده از گونه های مختلف محتوایی
این مهم است که شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام، انواع فرمت‌های محتوا را برای کاربران خود در دسترس قرار دهید. برای اینکار می‌توانید از به اشتراک گذاشتن حداکثر ده پست، یک آلبوم بوجود آورده و همچنین با استفاده از یک فیلم ۶۰ ثانیه‌ای، که یک روش عالی برای نشان دادن محصولات در قالب یک مثال یا صرفاً یک آموزش کوتاه یا نمایش است، به تولید محتوا بپردازید.
مراقب باشید که با عکس‌ها و ویدئو های زیاد از محصول خود، کاربر را تحت فشار قرار ندهید؛ همچنین می‌توانید با تنوع بخشیدن به مضامین محتواهای صفحه خود ، کاربران خود را تشویق به خواندن ادامه پست کنید. سرانجام می‌توانید گامی به جلو برداشته و به سمت ایجاد گیف و حتی ویدئو بروید. اینستاگرام، گیف ها را به عنوان ویدیو می‌شناسد، این گیف ها یک راه آسان و مناسب برای تعامل با کاربران است، زیرا کاربران به آنها علاقه دارند.

۴. بازسازی محتوا از برندهای موجود
آیا زمان مناسبی برای تولید محتوا در اینستاگرام ندارید؟ شاید واقعاً نیازی به گذاشتن این زمان برای تولید محتوا نداشته باشید. در واقع می‌توانید با رعایت حقوق قانونی پیج ها، از محتوای پیج هایی که محصولات یا مخاطبان مشابه با پیج شما دارند، استفاده کنید.

۵. محتوای با کیفیت تولید شده توسط کاربر(UGC)
در مورد استفاده از محتوایی که دیگران تولید کرده‌اند، همچنین این ایده خوبی است که کاربران خود را تشویق کرده تا محتوا را تولید کنند، اما چگونه؟ با درخواست از کاربر تا درباره موضوع خاصی که در حوزه کاری شما است، نظر بدهد، یا سوالی را مطرح کنید تا کاربر به آن پاسخ دهد. به این نوع تولید محتوا، محتوای تولید شده توسط کاربر می‌گویند، این اصطلاح همچنین به طور گسترده‌تر، به هر گونه محتوای ایجاد شده توسط کاربران، برای یک محصول یا خدمت خاص، با یا بدون تشویق برند نیز گفته می‌شود.

6. همکاری با اینفلوئنسرها
اگر قصدتان این است که کنترل بیشتری در حوزه کاری خود و یک جریان مداوم از محتوای اینستاگرام بر روی برند خود داشته باشید، باید به فکر کار با اینفلوئنسرها (تأثیر گذاران) باشید. همکاری با اینفلوئنسرهایی که کاربران زیادی آنها را فالو کرده‌اند، می‌تواند این فرصت را برای شما ایجاد کند تا فالور ها، لایک ها و ویو های پیج خود را افزایش دهید.
اگر شما یک بیزینس کوچک با بودجه کمی دارید، می‌توانید از میکرو اینفلوئنسرها با فالورهای ۱۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ ارتباط برقرار کنید. البته این امر مهم است که فالور های آن پیج به محصولات شما علاقه مند باشند، پس سعی کنید با میکرو اینفلوئنسرهایی ارتباط برقرار کنید که در حوزه کسب و کار شما فعالیت می‌کنند.

این نکات را برای تولید محتوای متنی اینستاگرام فراموش نکنید!

۱. داستان سرایی و توضیحات هر تصویر یا محصول
پس از انتخاب عکس، زمان رسیدن تولید محتوای متنی مناسب رسیده است؛ برای این کار می‌توانید از داستان سرایی درباره تصویر خود استفاده کنید؛ همواره باید توجه داشته باشید که داستان شما کاملاً مرتبط با تصویرتان باشد. همچنین با استفاده از شخصیت پردازی درباره تصاویرتان می‌توانید به شرح یک داستان متناسب با برند یا شخصیت خودتان بپردازید.

۲. برنامه ریزی برای هر پست
برنامه ریزی برای محتوای هر پست می‌تواند تأثیر بسزایی درجذب مخاطب داشته باشد، ارتباط داشتن هر پست با پست قبلی و همچنین گوشزد کردن یک قسمت مهم از پست قبلی(مثلاً با استفاده از هشتگ) نه تنها نشان دهنده همبستگی پیج شما بوده بلکه به تولید محتوا نیز منجر می‌شود.
نکته مهم دیگر در این قسمت، برنامه ریزی درباره زمانبندی مناسب برای انتشار پست است. برای این کار می‌توانید ازقسمت insights خود اینستاگرام یا ابزارهای دیگر که مخصوص این کار هستند استفاده کنید. همچنین با ملزم کردن خودتان به انتشار پست در زمان تعیین شده می‌توانید به جذب مخاطبان بیشتر بپردازید.

۳. توجه به مخاطبین هدف
توجه به این موضوع که مخاطبین شما بیشتر شامل چه گروه سنی هستند، پی بردن به علاقه مندی های آن‌ها و سوالاتی از این قبیل، به شما کمک خواهد کرد تا به شخصیت مخاطبین هدف خود پی برده و با استفاده از این اطلاعات می‌توانید به تولید یک محتوای متناسب با مخاطبانتان بپردازید؛ به عنوان مثال تولید محتوا در اینستاگرام برای مخاطبان یک پیج فروش لوازم آرایشی که بیشتر خانوم ها آن را دنبال می‌کنند، متفاوت از یک پیج سرگرمی و فان هست که مخاطبان آن جامعیت عمومی تر دارند می باشد.

۴. استفاده از جملات پر انرژی
از جمله پست‌هایی که همواره مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده‌اند، پست‌هایی با مضمون‌های پر انرژی و جملات انگیزشی است؛ همچنین می‌توانید با استفاده از یک عکس با کیفیت، با توجه به معیارهای گفته شده در انتخاب عکس، پستی را که شامل جنبهٔ بصری عالی و هم جنبه محتوایی انگیزشی و با انرژی برای مخاطبان باشد را منتشر کنید.

۵. استفاده از کامنت ها و دایرکت ها
یکی از مواردی که بیشتر کاربران به آن توجه می‌کنند نظرات کاربران دیگر درباره محصولات شما است، پس می‌توانید از دیدگاه های کاربران خود که در زیر پست ‌ها قرار دارند برای شناسایی نقات ضعف و قوت صفحه خود استفاده کنید. همچنین از مواردی که در دایرکت مطرح می‌کنند نیز استفاده کنید؛ به این صورت که اگر نظری را مطرح کرده یا سوالی را از شما می‌پرسند، پاسخ آن را به صورت عمومی در پست‌ها بگویید و با استفاده از آن به تولید محتوا در اینستاگرام بپردازید.

۶. استفاده از مصاحبه
مصاحبه با افراد شناخته شده مخصوصاً افرادی که محبوبیت زیادی دارند، می‌تواند به تولید محتوا منجر شود؛ به این صورت که شما می‌توانید محصول خود را برای این افراد ارسال کرده و از آنها درخواست کنید که در قالب یک مصاحبه ویدیویی، درباره محصولتان، نظرشان را مطرح کنند. البته گاهی این افراد در ازای دریافت مبلغ و یا محصولات پیج شما حاضر به انجام مصاحبه می‌شوند؛ پس در نظر گرفتن این مبلغ و مقدور بودن پرداخت آن برای شما، مهم است.

7. ایجاد هایلایت
استوری اینستاگرام تقریباً پر کاربردترین ابزار این شبکه اجتماعی است که کاربران می‌توانند تصاویر یا ویدئوهای کوتاه خود را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند؛ اما مشکلی که در استوری اینستاگرام وجود دارد، محدودیت زمانی آن است ! یعنی کاربران تنها تا ۲۴ ساعت پس از انتشار استوری می‌توانند آن را تماشا کنند و پس از آن به استوری شما دسترسی ندارند. گاهی اوقات استوری‌ها آن ‌قدر جذاب هستند که کاربران به دنبال راه‌ حلی برای نمایش همیشگی آن‌ها در صفحه خود هستند که این امکان پیش تر از این وجود نداشت. در بروزرسانی‌های اخیر، اینستاگرام قابلیتی به نام هایلایت اینستاگرام ایجاد کرد که با استفاده از آن می‌توانید استوری‌های خود را برای همیشه به کاربران نمایش دهید. مخصوصاً اگر مدیریت کسب‌وکاری را برعهده دارید، حتماً می‌دانید که برخی استوری‌ها اهمیت بیشتری دارند و می‌توانند کاربران صفحه را راهنمایی کنند. توصیه ما به شما استفاده از این ویژگی در صفحه خود می باشد

در آخر
به شما این اطمینان را می‌دهم که با رعایت این نکات می‌توانید به راحتی بهترین محتوا را تولید کنید و به یک برند مطرح تبدیل شوید.
در صورت نیاز به مشاوره و استفاده از خدمات آژانس تبلغاتی صبرادید در اینستاگرام از طریق شماره های تماس زیر با ما در ارتباط باشید
ما از هم صحبتی با شما استقبال می کنیم.

تلفن تماس:
22337267-021
09126465037
09125504258

محل درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

*