می خواهم دیده شوم!

حتما میدونید تبلیغات تو عصر تکنولوژی و با وجود ابزارهای مختلف اطلاع رسانی در دنیای مجازی (مثل سایتهای اختصاصی/ اینستاگرام/ برنامه های پیام رسان و …) نسبت به گذشته بسیار متنوع تر و سریعتر شده است.

حتما میدونید یکی از مزیت­های عصرفناوری با ابزارهای متنوع ارتباطی، سرعت انتقال اطلاعات می­باشد. یعنی:

  • اگر به عنوان یک مشتری بدنبال محصول یا خدمتی خاص هستید، با جستجو در زمانی کوتاه می­تونید اطلاعات گسترده ای بدست بیارید.

  • اگر هم به عنوان صاحب یک کسب و کار بدنبال معرفی محصولات و یا خدمات خود هستید، از طریق فضای وب و دنیای مجازی می­تونید خیلی راحت تر از گذشته و با هزینه های به مراتب پایین تر این کار رو انجام بدید.

ممکنه برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار این سؤال پیش بیاد که بین اینهمه رقبای مختلف چطوری میتونم خدمات خودم رو بخوبی معرفی کنم؟ و چطوری مشتریان رو به استفاده از محصول و یا خدمات خودم ترغیب کنم؟

همینطور که گفتیم دنیای مجازی این کار رو خیلی ساده­تر کرده ولی نباید فراموش کنیم که این امکان برای رقبای ماهم وجود داره. پس باید چیکار کنیم؟!!!

باید قبول کنیم  که معرفی و به عبارتی کلی تر تبلیغات محصولات و خدمات با توجه به امکانات گسترده و متنوع ارتباطی، فضایی رقابتی به خود گرفته است.

برای اینکه بتونیم در این فضای رقابتی دیده بشیم و کسب و کارمون رو بشناسونیم باید چند نکته خیلی مهم رو توجه داشته باشیم:

  • اول اینکه باید از کیفیت محصول یا خدمتی که داریم برای اون تبلیغ می­کنیم اطمینان حاصل کنیم، وگرنه تبلیغ یک محصول بد و بی کیفیت در بلند مدت بی نتیجه خواهد بود. و حتی منجر به تضعیف نام تجاری (Brand) شما خواهد شد.
  • بازاریابی و تبلیغات یک علم است و باید از متخصص این حوزه در تبلیغات بهره ببریم (کار را به کاردان بسپریم).
  • نسبت به نیازی که مشتری از محصول و خدمات ما انتظار دارد شناخت واقعی داشته باشیم. (محصول یا خدمت ما چه نیازی از مشتری رو برآورده میکنه؟ مشتری انتظارش از محصول و یا خدمت ما چی هست؟)
  • با روش­های خلاقانه و با ابزار ارتباطی مناسب محصول یا خدمتمون رو معرفی کنیم.
  • نتایج تبلیغات خودمون رو بررسی کنیم و نقاط ضعفمون در تبلیغات رو برطرف کنیم.

 

تجربه و مطالعات در حوزه تبلیغات نشان میدهد، جامعه روز به روز علاقه بیشتری نسبت به محتواهای تصویری در مقابل محتواهای متنی و نوشتاری از خود نشان میدهد. پس هرچه تبلیغات خود را در قالب محتواهای ویدئویی (مانند موشن گرافی/ انیمیشن/ تیزر و …) و یا محتوای تصویری (مانند اینفوگرافی و …) ارائه دهید اثربخشی بالاتری بدنبال خواهد داشت.

محل درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

*